Lördags abs

Veckorna springer verkligen förbi just nu, har en hel del att fixa och göra så dagarna bara rinner iväg. Ikväll är det exempelvis avslutning med fotbollen och inför det har jag fixat och trixat lite i veckan och ska faktiskt strax börja göra mig iordning eftersom jag ska vara där lite innan och förbereda det sista. 
 
Har varit iväg till gymmet och kört ett träningspass. Fokus mage var det idag, men även en del kondition för att varva upp det hela. Hatkärlek till att när klockan ringer efter sista omgången bara lägga sig ner och andas i några sekunder. Oho det tar på krafterna att jobba bålstyrka, men känner att jag blivit starkare. En övning som jag haft riktigt svårt för är benlyft med höftlyft på bänk, men jag orkar fler och fler i rad och blir inte lika trött i ryggen som tidigare. 
Ligg på en bänk och greppa tag ovanför huvudet, ha raka ben (jag orkade inte riktigt det, upplevde det som jag hade väldigt raka ben, men fotade också efter att jag kört igenom hela träningspasset). 
Lyft benen och höften upp mot taket fortfarande raka och med kontroll.
Sänk sedan ner kontrollerat och vänd upp igen när du kommer i startposition. 
 
Alltid roligt när man känner att träningen ger resultat. Jag har verkligen hittat en kärlek för bålträning just nu, kanske just för att jag känner att jag blir starkare och det är alltid motiverande att träna sådant som man blir bättre på och ger resultat :) 
 
Vad ska ni ha för er idag? Träna, ta det lugnt eller ska ni kanske också iväg på någon festlighet? Dela med er! 
 
En kommentar publicerat i Träning
Taggar: bålstyrka, bålträning, core träning, fotbollsavslutning, mage, rolig träning
#1 - - Emma Hällbacka:

Jag älskar den där övningen! Brukar göra den med en kompis som puttar på benen nerför igen :D Känns verkligen super för bålen.