En expedition

Lördag men det känns som söndag, känns som jag varit borta i flera flera dagar, men har bara varit borta sen i torsdags vid lunch. Många nya möten, mycket intryck och en hel del aktiviteter har det varit under dessa dagar så då blir känslan att det har passerat massor av tid. Jag har varit på affärsexpedition till Säfsen med en massa andra företagare från Örebro regionen. I torsdags vid lunch åkte vi från Örebro och första dagen blev det föreläsning om magiska möten, därefter masserade jag nere i Spa-avdelningen och sen höll jag en inspirationsföreläsning om en aktiv och hälsosam vardag. Därefter var det bara att checka in i stugan och gör sig redo för middag. 
Massagerummet som jag lånade under dagarna i Säfsen, fick lite nya idéer till mitt egna rum.
 Stor och varierad buffé, även om det var mycket fisk och skaldjur (vilket jag är allergisk mot) så hade jag ett brett utbud att välja på vilket jag gillade :)
Torsdagens dessert var blåbär/äppelpaj med vaniljsås.. mums
 Hur fin är inte stugan? Jag gillade bastun lite extra (finska generna) men hela stugan fick mig att vilja ha snö och mysiga skiddagar. 
 
Under gårdagen var det självaste expeditionen så uppstigning, bunkra med energi från frukost buffén och sen peppa på genom att lyssna till Aron Andersson. Vi var uppdelade i lag, jag var så klart i det bästa laget lyckades hamna med en massa andra vinnarskallar så det blev en bra kombo. Vi tog oss upp för en brant backe och på vägen fick vi svara på en frågequize samt stanna för att lösa olika uppgifter som krävde sammarbete. Uppgifterna var bland annat att bära en kanot upp för en del av backen, runda en markering och ta kanoten tillbaka till start så fort som möjligt. En annan uppgift var att tända en eld med tännstål och elda av ett snöre, med begränsad tillgång till material. 
Aron peppade på oss både kring företagande men också inför expeditionen 
En annan av stationerna, skjuta mål och till hjälp hade man ett par av Foppas gamla handskar ;)
 Uppe på toppen, älskar utsikten! 
 
När vi nått toppen så bjöds det på lunch och vi minglade runt i solen i några timmar. Väl tillbaka på anläggningen så masserade jag igen och sen mingla runt lite innan jag gick till stugan och vilade upp mig med bastubad och laddade för middagen. Där var det prisutdelning och som ni kanske redan förstått så var ju mitt lag grymt och vann med en minuts marginal på två grenar. Vilket lag! Efter middag och prisutdelning var det underhållning med Martin Almgren som uppträdde, minglade runt lite till fram tills mina ögonlock började falla. 
Det bästa laget vid andra vinsten, vilket lag! 
 
Härliga dagar med fantastiskt väder, god mat och roliga möten. Så nöjd med resan även om jag är rätt trött idag. Vad har ni haft för roligt för er senaste dagarna? 
En kommentar publicerat i Livsstil
Taggar: Säfsen, affärsexpedition 2016, affärsexpeditionen, massage
#1 - - Mari:

Gud så kul :). Trevligt att hitta hit till dig också..

Svar: Ja det var ett riktigt roligt nätverksjippo :) Kul att du hittat hit! Välkommen! :D
Reach Your Goal