Träning där du är, Del 1

Tänkte bjuda på en serie med lite olika övningar som ni kan göra där ni är. Det krävs inte mycket utrymme alls och endast kroppsvikten som redskap. Första övningen som jag tänkte dela med mig av är hederliga ryggresningar där vi även involverar skulderbladen.  
 
Utgångspositionen är liggandes på magen, armarna rakt framför dig i luften och tårna i backen.
Lyft bröstet från backen så högt du kan utan att tårna lämnar backen samtidigt som du drar ihop skulderbladen. Tänk att du kilar fast en penna mellan skulderbladen. Sänk sedan kontrollerat tillbaka till utgångspositionen. Upprepa 10-20 stycken gånger tre. 
 
I denna övning får ländryggen, bröstryggen och axlarna arbeta. Tänk på att jobba i ett lugnt och kontrollerat tempo och ta kontroll över andningen, det blir lätt att man glömmer bort att andas, speciellt när man ligger på mage av någon anledning, jag brukar andas in när jag reser upp och andas ut när jag sänker ner. 
0 kommentarer publicerat i Träning
Taggar: enkel träning, funktionell träning, hemmaträning, personlig tränare, rygglyft, ryggresningar, ryggträning, ryggövningar