Sommarmat

I den värmen som varit senaste dagarna så blir i alla fall jag mest sugen på kall mat, så som sallader av olika slag. I helgen så slängde vi ihop en härlig sommarsallad som jag tänkte tipsa om, fräscht, gott och somrigt.
 
Detta behöver du:
 
Grillad kyckling
Vattenmelon
Honungsmelon
Sockerärtor
Gurka
Paprika gul & röd
Tomater
Bönor
Walnötter
 
Gör så här: 
Hacka grönsakerna, dela upp kycklingen och blanda. Servera och njut. Enkelt snabbt och smidigt! 
 
Vi åt med Bosniskt/Kroatiskt bröd Lepinja och ajvar, riktigt gott och perfekt mat en varm kväll. 
 
Vad tycker ni om att äta nu i sommarvärmen? 
2 kommentarer publicerat i Recept
Taggar: bra recept, god mat, kycklingsallad, recept, sallad, sommarsallad
#1 - - JHH:

Jag har svårt att äta när det är riktigt varmt så oftast blir det lite mellanöl och sedan mat på kvällen när det svalnat lite :)

Svar: Ja jag blir inte alls hungrig på samma sätt och är mest sugen på fräscha kalla rätter i värmen.
Reach Your Goal

#2 - - JHH:

Mellanmål och inte mellanöl skall det stå, men det kanske du förstod? :)

Tror det är ganska vanligt att många har svårt att äta när det är väldigt varmt.

Svar: Haha ja jag förstod :D
Ja jag tror det också, speciellt om man inte är van vid värmen.
Reach Your Goal