Tankar under ett träningspass

Tillbaka till rutiner, lite lite hosta kvar, men sådant kan ju hänga kvar i evigheter, nu känner jag mig i alla fall inte längre förkyld så då var det bara att kicka igång med träningslivet. Småstartade ju i torsdags med fotbollsträning och sen legat lågt i helgen med endast promenader för att idag kicka igång på riktigt. 
 
Kl 05:15 ringde klockan, regnet öste ner ute och det var lika mörkt som mitt i vintern. Hur peppande låter detta? Som tur var hade vi förberett oss (Marko hängde också med) så kläderna låg framme och väskan var packad så det var bara att dra på sig och åka iväg (fick bli bil i detta ruskväder). Kände mig väl halvt peppad på ett högintensivt pass just där klockan 05:30 och mitt i passet när det började kännas som att mina ben skulle skaka sönder av mjölksyra så började jag fundera på varför jag friskförklarat mig själv så att det inte fanns någon ursäkt att utsätta sig för detta, men jag kan även säga att tankar som shit vad härligt att få svettas, jäklar vad skönt att träna också passerade mellan varven.
 
Efteråt däremot ja då var det bara positiva och härliga känslor, det är i princip omöjligt att ångra ett sådant där energigivande härligt träningspass som ger en sådan endorfinkick och får en att pressa alla sina gränser. För visst ville jag helst bara lägga mig ner eller skippa 10 repetiotioner av vissa övningar, men jag mosade på hela passet igenom och gav mig inte! 
Som jag älskar denna nöjd känsla!
 
Nu känner jag mig peppad inför en ny arbetsvecka som kickades igång i regn (dock duggregn) för lite utomhusträning med kund. Regnet gjorde mig inte ett dugg, för mådde så bra och kände mig så energifylld och visste ju även att eftermiddagen skulle spenderas i massagestudion och få tända ljus och mysa där. Älskar energin som träningen ger, känner mig som mig själv, haha ja jag hör hur jag låter, men hallå jag har inte tränat på nästan tre veckor! 
En kommentar publicerat i Träning
Taggar: benträning, högintensiv träning, mjölksyra, morgonträning, träning
#1 - - Rund är också en form!:

Impad av alla som kör högintensivt på morgonen..
De (få) gånger jag morgontränar, får det bli lågintensivt. Min kropp fixar inte annat... Hehe! :-)

Svar: Haha, ja jag är glad att jag har en kropp som inte bryr sig så mycket om tid på dygnet. Har jag bestämt mig för att träna så är det bara att köra, bara jag laddat upp med mat och sömn så bryr sig inte kroppen alls då är det bara att kötta :D
Reach Your Goal