Smoothie time

Smoothies är något som jag verkligen gillar, långt innan smoothiebowl var en trend åt jag min smoothie i tallrik för jag ville ha mer än vad som fick plats i ett glas, maha. En av mina solklara favoriter är min blåbärssmoothie med kvarg då den mättar riktigt bra. I veckan testade jag dock att göra en smoothie som jag såg Janni Delér tipsade om i sin blogg här om veckan. En grön smoothie som utifrån innehållet verkade otroligt god, så sagt och gjort så köpte jag hem ingredienserna och slängde ihop en smoothie. Den levde upp till mina förväntningar, den var till och med godare än vad jag förväntade mig! 
Slängt ner ingredienserna i blendern
Det färdiga resultatet
Älskar mango, färgblandningen med spenaten var också härlig för ögat
Slurp, så god den var! 
 
Ingredienser:
1½ näve blad spenat
1½ dl frusen mango
1 banan
Saften från ½ citron
½ avokado
2 dl vatten
Mixa och servera, jag höftade lite så som jag alltid gör ;) 
2 kommentarer publicerat i Recept
Taggar: avokado, banan, blender, bra recept, farligt gott, mango, recept, smoothie, spenat
#1 - - Beautiful Life:

Åh! Avocadossmoothies brukar ju bli sååå gott och krämigt, love it! :D Den där såg väldigt god ut och läcker i sin gröna färg!

/Anna

Svar: Ja! Jag gillar när det är lite mer konsistens i smoothien och denna är ännu godare än vad den ser ut att vara :)
Reach Your Goal

#2 - - Rund är också en form!:

De där gröna smoothisarna ser nästan lite "läskiga", men goda ut. Härlig gröna! :-D

Svar: Ja, jag tror det var den gröna färgen som fick mig lite att tveka på att den skulle vara SÅ god, den såg nästan för "nyttig" ut, haha men man ska inte luras av färgen ;)
Reach Your Goal