Hur jag arbetar

Får en del frågor om hur jag jobbar som Personlig tränare numera så tänkte svara på vanliga frågor som jag får och ge er andra även en liten inblick i hur mitt arbetsliv ser ut. 
 
Personlig träning med mig sker oftast utomhus i en park i Örebro, vilken park kan variera lite beroende på kund och målsättning. Brukar även variera lite för att få varierad träningsmiljö och varierad träning, vissa parker har vissa förutsättningar och andra parker andra förutsättningar.
 
Varför utomhus? Frisk luft är underbart för kroppen, träning behöver inte vara så komplicerat och det finns fantastiska möjligheter utomhus. Kombinationen friskluft och träning är i princip oslagbar, må bra hormoner i dubbel bemärkelse. Träning på morgonen utomhus exempelvis innebär ofta vackert väder, se bara här hur jag står och njuter två olika dagar i väntan på morgonkund. 
Denna morgon exempelvis sken solen fram till kl 10, då det mulnade på, tänk så underbart att vi (jag och min kund fick en timme i strålande sol innan det)
Jag har inte solglasögon på mig när jag jobbar ;) Brukar försöka vara på plats en stund innan och njuta av naturen och morgonluften samt mentalt förbereda mig så att jag sedan kan ha fullt fokus på träningen.
 
Träningen måste dock inte ske utomhus, vill man träna inomhus fixar jag en träningslokal där vi kör träningspassen. Så lösningar finns även om jag själv älskar utomhusträning har jag full förståelse att inte alla gör det. Oavsett om träningen är inomhus eller utomhus så sker träningen till stor del med egen kroppsvikt dock med inslag av lättare redskap så som gummiband, kettlebell, step up bräda/stenar/bänkar bland annat. 
 
Låter det spännande, roligt, något för dig eller känner du någon som du tror skulle gilla detta? Skicka iväg ett mejl till [email protected].
En kommentar publicerat i Svar på frågor/Tips
Taggar: att jobba som personlig tränare, personlig tränare, personlig tränare örebro, träning utomhus, utomhusträning
#1 - - Clara:

Ja, men att träna ute är ju ändå så skönt! Härligt jobb du har!

Svar: Ja det är gör skönt :) Ja det är det bästa jobbet :D
Reach Your Goal