Att känna sig stark och snygg

Det här med att trivas i sin kropp, det är något som många brottas med. Jag har också brottats med det och vissa dagar gör jag det fortfarande och kan vara riktigt missnöjd med mitt yttre, men dem dagarna blir färre och färre. Där har verkligen träningen hjälpt mig otroligt mycket. jag känner mig så mycket mer bekväm i min egen kropp nu när jag har bättre kontroll över mina muskler även om jag fortfarande är väldigt fladdrig.
 
Jag älskar att se mina starka muskler, speciellt när jag inte ens flexar. Då blir jag stolt över min starka kropp och känner mig extra snygg. Det är en skön känsla, kanske är det en kombination med att det kommer med åren, att vara nöjd med sig själv och bry sig mindre om vad andra tycker och tänker, oavsett så gillar jag det och det gör livet lite härligare och friare. Tänk så mycket annat jag hinner tänka på nu om dagarna istället för att vara missnöjd med hur jag ser ut och så onödigt att klaga över något som jag själv ändå har i mina egna händer att förändra, så otroligt onödigt att klaga om jag ändå inte tänker göra något åt det. Då är det bättre att bara acceptera och istället fokusera på att känna sig stark och snygg. 
Jag har stirrat på denna bild i evigheter, kan knappt förstå att det är jag, ett spontanhopp i solen och hallå vilka axlar, vilka armar och vaderna! Blir jäkligt stolt över hur stark jag ser ut, osvenskt att säga, men jag är stolt!
Man skulle kunna tro att jag flexar på denna bild, men jag gör inte det medvetet i alla fall och det känns också imponerande, när blev jag så stark att mina muskler syns när jag bara gör tummen upp? Jag blir lika paff varje gång jag inte behöver spänna musklerna och hålla andan för att se att jag har muskler..
Jag har inte en platt mage eller några magrutor däremot har jag definitivt celluliter på mina lår, men jag tycker att jag är rätt grym ändå. 
 
Jag är ytlig precis som i princip alla andra och även om jag är stolt över min kropp så finns det saker som jag vill stärka upp, bygga upp och förändra med träning. Mitt huvudsakliga mål med träningen är att träna för livet, träna för att jag ska orka, för att hålla mig frisk och att må bra. Med det sagt betyder det inte att jag inte tränar för att känna mig snygg. När jag är stark känner jag mig snygg. Det är inget någon ska behöva skämmas för.
 
Ibland (nästan alltid) skäms kunder som kommer till mig för att dom har som ett mål av flera andra (sällan huvudmålet) "Bli snyggare" jag tycker inte att det är något att skämmas över. Om vi känner oss snygga så får vi ett bättre självförtroende och mår bättre mentalt. Om vi känner oss bekväma med oss själva så mår vi bättre eftersom det oftast leder till mindre stress och oro. Dock är det viktigt att huvudmålet inte är ytligt, för då kommer träningen tappa sin glädje, för jag tror att oavsett hur snygga vi blir kommer vi alltid hitta och se våra egna brister, för det är sådana vi är, vi synar oss själva mer i sömmarna än någon annan. Så jag säger, var stolt över din kropp och om du tränar för att känna dig snygg, stå för det också. Det ena behöver inte utesluta det andra.
 
Hur tänker ni? Har träningen ändrat er kroppsliga uppfattning?