Jag överlevde

Jag har varit med om den absolut läskigaste cykelturen i mitt liv någonsin! Cyklade iväg när det fortfarande var ljust ute, man kunde ana att det snart skulle bli mörkt, men inte mer än så. Cyklade till "down town" och utforskade lite, otur som jag hade var några bra cykelvägara avstängda på grund av ombyggnad och jag kunde inte ta mig så långt som jag ville utan att behöva korsa stora läskiga vägar. Folk kör som galningar här så höll mig på säkra sidan.

När jag skulle cykla hem var det redan mörkt, hur gick det till? Det hade ju bara gått en timme, men nu var det bläcksvart och jag hade inget cykellyse. Jag märkte inte att det var så mörkt som det faktiskt var innan jag kom in i skogen :O Jag såg verkligen ingenting! Det var som att cykla i total blindo och jag var livrädd jag är inte så reaktionsnabb på handbromsarna ännu vill ha trampbroms så hade det dykt upp något på vägen hade jag varit körd, om det legat en pinne eller sprungit ut en ekorre framför mig, det var inte roligt att det lät massor från skogen också av alla djur. Tillslut kom min räddning en man på en sportcykel med superbra lyse, han cyklade så jäkla fort bara, men jag lyckades hänga på ända tills vi var ute ur skogen :) Var överlycklig när jag kom hem och vet att jag måste vara hemma innan 8 om jag inte har cykellyse hädanefter ;)

Bjuder på några bilder från utflykten :)