Valet

Eftersom jag är myndig får jag rösta den 19 september och det tänker jag också göra. Vad jag ska rösta på? Ingen aning, så jag har suttit i några timmar nu och läst på om de olika partierna och jag är fortfarande inte ett dugg klokare. Varför är deras hemsidor så förbannat dåligt gjorda!? Miljöpariet hade bäst, där var det lätt att se vad partiet ville utan att behöva läsa sida upp och sida ner om varje enskild fråga, vem orkar det? Jag borde söka jobb på alla partiernas hemsidor och förbättra dem ;)

Jag lär nog få sitta några timmar till innan valdagen och läsa på för att kunna göra ett val jag är nöjd med. Jag tycker det är viktigt att man tar vara på chansen att påverka och visa att man bryr sig om att vi har demokrati i Sverige sorgligt nog har inte alla länder det ännu. Hoppas ni andra myndiga också gör det även om det är väldigt tråkigt med allt politik snack.