Årsresumé 2014

Beskriv året med tre ord.

Hektiskt, lärorikt och roligt
 
Har du blivit bättre på något?

Jag lärde mig göra chins, sen blev det att jag inte tränade på det så nu kan jag inte utan hjälp igen.. Jag har blivit bättre på att prioritera min tid och börjat lära mig att säga nej, sen har jag utvecklat en massa annat också, ett lärorikt år som sagt.
 
En värdefull läxa du lärt dig i år?

Att det är livsviktigt att lyssna på kroppen och inte låta andra påverka mig i negativ riktning. 
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
 
Om jag skulle ha fått välja om ämne till C-uppsatsen, så mycket med hela det arbetet och allt runt omkring som jag är besviken på, tyvärr. 
 
Vad gjorde du på din födelsedag?
 
Spenderade sista dagen med klassen, knytis frukostbuffé, lekar, middag och sen utgång, tipp topp. 
 
 
 
Vad var din största framgång 2014?

Att jag utvecklats som person och att jag jobbar med mitt drömyrke. Min största rädsla var att efter tre år på universitet få sitta på ett tråkigt kontorsjobb eller tömma sopor igen och jag lyckades ta mig till ett jobb som passar mig och som får mig att må bra. 
 
 
Största misstaget?

Gjorde ett dåligt val av ämne till C-uppsatsen.. 
 
Vad önskar du att du gjort mindre av?

Haft mindre ångest, livet löser sig om man bara vill och jag vet ju det, men ibland så behövs det kanske ångest för att man också verkligen ska ta tag i sitt liv? Hade i alla fall inte behövt ha så mycket som jag hade under våren, det löste sig ju hur bra som helst till hösten :)
 
 
 
Vad önskar du att du gjort mera av?

Tränat med struktur, har tappat massor nu som jag måste bygga upp och jag hade även önskat att jag umgåtts lite mer med mina vänner, vänskap ska man inte försumma, men vissa delar så som sista terminen tog energi och då får andra delar i livet lida tyvärr...  
 
 
Vart tog det mesta av dina pengar vägen?
 
Mat, hyra och nya möbler till nya lägenheten, inte så mycket mer än till det livsnödvändiga ;)
 
 
Vilket datum 2014 kommer du att minnas, och varför?
 
Vet inte, känns inte som något speciellt datum verkligen påverkat mig i år, mer händelser som skett över tid som Glenns otroliga resa, sista terminen på universitetet, tre veckors semester i sommras, släktträffen och min och mammas höstresa. 
 
 
Vad skulle du vilja ha 2015 som du saknade 2014?
 
Stabilare ekonomi, äntligen är studentlivet över så nu hoppas jag på ett bra ekonomiskt 2015. Annars är jag rätt nöjd med mitt liv just nu måste jag säga.
 
Vilka länder besökte du?

Blir en del i och med bilsemestern till Kroatien, men Kroatien, Bosnien, Danmark, Tyskland, Österrike, Slovenien. Och även Grekland (Kreta) sen på hösten. 
 
Vad gjorde du 2014 som du aldrig gjort förr?

Massor, jag har gjort en hel del via mitt företag som jag aldrig gjort tidigare, jag har jobbat med sådant jag inte gjort tidigare, jag har föreläst för stora grupper, jag har besökt Bosön (en dröm som gått i uppfyllelse efter att ha hört om den anläggningen i flera år). Säkert massa mer, det har varit mycket nytt i år. Jag var även själv på semster med min mamma vilket aldrig tidigare skett (ovant med tre syskon att få en hel semester vecka tillsammans) vilket var väldigt uppskattat. 
 
 
Och så slutligen; dina planer inför 2015?

Inför nästa år så är min plan att utvecklas ännu mer som tränare, både genom att fullfölja fystränarutbildningen på Bosön, genom min roll som tränare i Sturehov och genom att fortbilda mig inom Actic. Jag hoppas få möjligheten att utvecklas ännu mer som föreläsare, få möjligheten att inspirera och motivera ännu fler till en hälsosam livsstil. Utveckla mitt företag som kanske inte fått så mycket utrymme i år som jag hade hoppats, men många idéer i huvudet och där hoppas jag kunna förverkliga några. Det är mycket kring karriären, men blir så nu när jag äntligen fått komma igång på riktigt med min dröm. Jag ser fram emot ett träningsläger i Turkiet och en hel del annat roligt, en stor skillnad från när man studerar är ju att allt kan hända, eller i alla fall mycket mer än vad som sker när en är bunden till studier och det känns härligt, spännande och befriande! 
 
0 kommentarer publicerat i Livsstil
Taggar: 2014, drömmar, examen, festligheter, jobb, livet, mitt 2014, nytt år, personlig tränare, resa, utmaning, årsresumé