Min valborg

Min valborgsdag har inte skiljt sig speciellt från andra dagar, satt på biblioteket fram till lunch och pluggade, lite träning efter lunch med sambon som slutade tidigare och sen studier, grilla och tvätta hela kvällen lång. Imorgon väntar ännu mer skrivande på c-uppsatsen så det fick bli en lugn kväll. För övrigt är det idag fem år sen jag och Marko träffades för första gången, hur det redan har kunnat gå fem år har jag ingen aning om för det känns verkligen inte som det. 
 
Tränade ben idag, jag måste ha världens svagaste ben eller jag vet att jag inte har det, men benen är riktigt svaga. Efter två övningar så ville jag bara gå hem för att benen bara skrek av trötthet men pressade mig igenom fyra övningar till. Jag är svag i benen dels för att jag tycker att det är tråkigt att träna ben och då blir det inte så ofta och då får jag inte samma resultat där, men det är tråkigt för att jag är svag så allt är en ond cirkel. Sen är det lite med att jag har haft sådana problem med mitt knä och dessutom den där träningsvärken som är som feber. Har sådan värk nu, men jag vet att det känns bättre imorgon när det "bara" är träningsvärk ;) Usch vad jag låter gnällig, jag tycker om att träna rumpa däremot och ser fram emot veckans rumppass som jag tänker beta av i helgen. Det känns bra att jag delade upp på det här viset för tror att jag kommer få bättre resultat och då kommer jag tycka att det är roligare igen. Blir ju lite tokigt om jag är starkare i överkropp än underkropp också, inte bara för att det skulle se roligt ut med kycklingben utan för att det skulle ge lite sne belastning i vardagen också som kanske inte skulle vara så bra.. 
 
0 kommentarer publicerat i Livsstil, Träning;
Taggar: benböj, benpress, benträning, darriga ben, frontböj, träning, träningblogg, träningsblogg, träningsvärk, valborg