Morgonjogg och utegym

 På lördagsmorgonen så blev det en lugnare joggingtur i Katrineholm för att bara springa bort stelheten i benen. Eftersom min morbror med familj var på besök hemma hos mamma och pappa så åkte jag och Marko till Katrineholm och sov på fredagen så där lite oplanerat. 
 
Under min joggingtur så upptäckte jag att det numera finns ett utegym vid Nyhemsskolan (gick högstadiet på den skolan) så då var jag tvungen att stanna och leka lite. Varmt och svettigt var det, men jag gjorde lite rodd, chins, pull-ups, ryggres och några andra maskiner som tränade tricpes och axlar. Utegymmet fick helt klart godkänt av mig, det är ju kanon att det börjar ploppa upp utegym lite överallt i Katrineholm (såg att det finns ett vid Duveholmsskolan också för några veckor sen) toppen bra investering jag hoppas att folk förstår vad bra det är och utnyttjar dessa under sina promenader eller joggingturer, skönt att kunna vara utomhus och gymma nu under sommaren också! :) Motion ska vara lättillgängligt och okomplicerat och det är ju precis det utegymmen är!