Sista träningen för i år

Började dagen med en tänkt joggingtur som blev en löptur, fick lite tidsbrist så fick bli ett högre tempo och sprang en kortare runda, kändes segt i kroppen idag, men känslan efteråt är härlig. Min första tanke var att jag skulle besöka Actic idag eftersom jag har ett presentkort med fri träning fram till 12 Januari, men det var stängt! Kunde ju tycka att öppet till tolv kunde de ju haft i alla fall, är glad att jag hemma i Örebro har ett gym som har generösa öppettider 05-24. Tur att jag kan vara flexibel med min träning och om jag bestämt mig för att träna så ser jag till att det blir så också. 
2013 har varit ett riktigt bra träningsår, jag har varit i mitt livs bästa form både konditionsmässigt och styrkemässigt, det känns så otroligt härligt att känna sig stark och kunna vara nöjd med sig själv och ens framsteg. Inför nästa år så är mina träningsmål att förbättra konditionen, jag vill ta milen på under 50 minuter och jag vill utveckla min styrka, jag vill orka 12 chins och förbättra min teknik och stärka min ländrygg som jag är väldigt svag i förhållande till resten av kroppen, vilket inte är bra då det skapar obalans. Utifrån mina mål så kommer jag att dela in dem i delmål och lägga upp en plan för att på ett realistiskt sätt kunna nå mina mål. Jag ser med spänning och glädje fram emot det kommande träningsåret och mitt mål är att i slutet på nästa år återigen kunna säga att jag är i mitt livs bästa form, för jag vet att jag kan bli ännu bättre och jag vill fortsätta utmana mig själv så att jag utvecklas. Vad är era träningsmål för det kommande året? 
En kommentar publicerat i Träning
Taggar: SMART, endorfiner, löpning, mot nya mål, målsättning, rolig träning, träning, träningsmål, utmaning, utvecklas
#1 - - Babytalk Sweden:

Hittade hit via bloggforumet....känns som att jag stött på en hurtbulle ;)
Har själv varit en sådan för måååånga herrans år sedan,utövade all idrott som gick under grundskolan men tyvärr tränade jag sönder mina fötter och drabbades av hälsporre och kronisk hälsene och benhinneinflammation :/ Man gipsade till och med ben+fot för att avlasta/vila.

Nu till min fråga. Jag är 34 år idag och har fortfarande grymma problem med fötterna. Behövs inte mycket för att hälarna ska börja värka och skor!? VAD ska jag ha för skor? Har du något bra tips på en bra sko att promenera i/jogga? Jag måste verkligen börja röra på mig för min kropps skull!
Efter 4 barn finns det lite för många volanger runtom kroppen ;)
Vänliga hälsningar Johanna

Svar: Hej, vad kul att du hittat hit, lät inte roligt med så mycket smärta som det måste innebära med sådana överbelastningsskador :/
Har du tittat om du har någon felställning i fötterna? Jag har höga fotvalv och det ökar bland annat risken för hälsporre så jag har haft det och vet hur ont det gör. Jag har fått skoinlägg från en ortoped för att få rätt belastning på foten och inte överbelasta foten fel, vilket har hjälpt riktigt bra. Annars är skor med rejäl dämpning och en mjuk sula i hälen att föredra när du köper skor, det kan även fungera att köpa gelésula/stötdämpande skoinlägg som finns att köpa i välsorterade skoaffärer och sportbutiker att lägga i skor du har. Lycka till i sökandet efter ett par bra skor som ger dig möjligheten att komma igång med träningen igen! :)
Reach Your Goal