Happy Halloween

Igår var vi på Highball Halloween, det var inte riktigt en halloween parad, det var en stor scen med catwalk där det hölls kostymtävlingar. Man betalade 5 dollar för att komma in på området och i princip alla var utklädda. Jäklar vad folk går in för halloween här, det fanns alla kostymer ni kan tänka er, någon var mc donalds pommes, en var youtube och sen fanns det monster av alla slag. Det var så jäkla kul att gå runt och tittat på alla kostymer. Det spelades musik från dj:s och det hela var typ som en fest på gatan.

Catwalken/scenen med vinnarna av en tävling till vänster och en konfrancier på den högra.

Massor av folk i sina halloween kostymer :)

Efter att vi varit en stund inne på Highball området åkte jag och Jessica vidare till ett collage/house party och träffade bland annat fler au pairer. Det var verkligen som på film dem blåa och röda muggarna fanns där, det kom inbärandes på massa öl i tunnor, huset var överfullt av folk och tjejerna hade väldigt lite kläder på sig.


Jag lånade Ryans kostym då den inte var lika klumpig. Huset var inte så stort, men lika överfullt som på amerikanska collage filmer.

Till och med trädgården var fylld av folk, bästa utklädnaden var nog "Edward Cullen" på bilden ser man inte riktigt så bra, men han var sjukt lik honom tycker jag och många andra som var där också han blev flitigt fotograferad.

Det var rätt roligt att se allt, tänk om halloween skulle vara likadant i Sverige? Alla som man såg igår kväll var utklädda det var en lite konstig känsla, men jäkligt kul också. Jag är verkligen glad över att jag fått vara med om en amerikansk halloween :)