Två timmars promenad

Dagarna rullar på och mina kvällar är numera lediga från mitt uppdrag som tränare så jag har ännu mer tid till förfogande. Dock så fick inte vi godkänt på c-uppsatsen utan fick en del kompletteringar (som alla verkar ha fått) så jag har suttit och pillat med den senaste dagarna. Jag tog en paus på eftermiddagen och gick en lång promenad i hopp om att lätta träningsvärken i benen från gårdagen. Jag försöker lära mig andra delar av stan som jag inte tidigare vandrat runt i och det slutade med att jag gick runt i två timmar och njöt av natur, bebyggelse och solen som värmde även om molnen inte riktigt ville släppa fram hela solen. Jag hittade en del nya smultronställen som jag kommer gå förbi igen och en del vägar som jag kommer undvika då det inte fanns något roligt att titta på. Det är något som är viktigt när jag är ute och går att det antingen finns fin natur att lägga ögonen på eller fina byggnader, gamla bostadsområden är en favorit efter fin natur, drömma sig bort och fundera på hur man själv vill bo i framtiden och söka inspiration. Hur ser era favorit promenadstråk ut? 
Blev lite stretching efter promenaden som inte verkade hjälpa alls mot träningsvärken, men ändå skönt att komma ut och röra på sig och tänka på något annat efter flera timmars plugg. 
0 kommentarer publicerat i Livsstil
Taggar: aktiv vila, arkitektur, friskluft, , motion, natur, promenad, promenera, sommar, studier, svensk sommar, träningsvärk