Recept på goda smoothies

Ni trogna vet att smoothies är något som jag gillar och i perioder så mixas det ihop en hel del här hemma. I söndags så sov vi lite längre så då gjorde jag två smoothies var till oss för en härlig start på dagen och det gav energi som räckte riktigt länge. Ett tips om ni vill ha smoothie med er som mellanmål är att använda en termosmugg och slänga i några isbitar. På så vis har ni en kall och fräsch smoothie med er som ett nyttigt alternativ istället för att spontanköpa något i farten.
Härliga syrliga, söta och goda smoothies
Jag var högst skeptisk till spenat i smoothie till en början, men o så gott det är och fräscht!
 
Den gröna smoothien har jag delat med mig av receptet på tidigare, ni hittar det här. Den andra däremot hittade jag på i söndags, tog sådant som jag tycker är gott och mixade ihop, bjuder på receptet nedanför. 
 
Recept Kiwi/Mango smoothie 2 glas
 
2 kiwi
½ banan (liten banan)
1½ -2dl frusen mango
saft från en halva av en liten citron
2 dl vatten 
 
Mixa ihop ingredienserna, mixa tills konsistensen är slät och häll upp och servera. Väldigt fräsch smak, mango och kiwi var en god kombination. Vilken är er favorit smoothie?
3 kommentarer publicerat i Recept
Taggar: fräscha smaker, fräscht, kiwi, mango, smoothie
#1 - - Fröken Rödlök:

Det var väldigt fina färger på dem där :)

Svar: Ja och minst lika goda som fina :)
Reach Your Goal

#2 - - Hanna Karlsson:

Det är så gott med smoothies!

Svar: Verkligen och går ju att variera till oändligheten med smaker! :)
Reach Your Goal

#3 - - Emma Hällbacka:

Jag tycker inte spenaten smarkar så mycket när man har syrliga frukter som kiwi i =) brukar även köra med grönkål ibland!

Svar: Nej den smaken försvinner och det hade jag inte koll på innan jag testade :D Hmm grönkål har jag inte testat!
Reach Your Goal