Jobbeli jobb

Om ni undrar varför jag är så inaktiv här är det för att jag dels är vårtrött som jag skrev om här och inte riktigt har energi som vanligt, känns dock som påskhelgen gjorde mig gott. Sen har jag även en del jobb och just nu håller på att förbereda mig för lite föreläsningar och då läser, pratar för mig själv, summerar och helt enkelt försöker få ihop riktigt inspirerande föreläsningar och lagt väldigt mycket fokus där. Första föreläsningen som jag nu håller på att försöka få ihop så att jag ska kunna prata som rinnande vatten med så lite anteckningar som möjligt är nästa torsdag så det är bara att nöta på. Börjar få ihop en röd tråd i det hela, jag är lite kontrollfreak när det kommer till föreläsningar, jag vill ha 100% kontroll och förberedelse när jag ska stå och prata inför folk för annars kan jag inte slappna av och göra ett bra jobb. Det värsta jag vet med föreläsningar om jag är publik är oförberedda och osäkra talare som pratar innantill ett manus och kommer bort sig i sina anteckningar, då får jag panik, så en sådan föreläsare vill jag verkligen inte vara och då gäller det att förbereda sig. Rubriken på föreläsningen är "Inspirationsföreläsning för en hälsosam vardag" men berättar mer om det någon annan dag. 
 
Nu ska jag återgå till mina förberedelser. 
 
0 kommentarer publicerat i Livsstil
Taggar: egen företagare, förberedelser, föreläsare, vårtött