Nu får det räcka

Jag trodde att min förkylning var på väg att vända igår, visserligen hade jag mer hosta men kände mig ändå pigg. Mot kvällen var jag inte så pigg, satt med bokföring och kände hur jag hamnade i en dimma med blanka ögon och la mig helt utmattad vid halv tio. Febern gjorde nämligen intåg i mitt liv. Jag kan räkna antalet gånger jag haft feber sedan högstadiet på en hand, så det är inte en känsla jag är så där väldigt van vid. Har inte alls tid eller lust att vara sjuk, så hit med alla huskurer ni har! Måste bli frisk till måndag! Och när hade min kropp tänkt tillåta mig att träna? Kan inte ens vara inne på instagram då jag bara blir avundsjuk på allas löpturer, besök på gym, morgonyoga o.s.v vill riva av ett träningspass typ nu! Sådan träningsabstinens, två veckor snart sen jag fick svettas, pressa gränser och få lite endorfiner.. Tycker sjukt synd om mig själv, jag är sällan riktigt sjuk och på toppen av det är jag ensam hemma ikväll, skulle egentligen haft fest (så en välstädad lägenhet har jag i alla fall), men nej ingen fest med denna feber heller så mina partyoutfit får hänga kvar i garderoben.. Ikväll är jag bitter.. Ska ta och mixa ihop lite apelsin, lime, ingefära och honung, kanske kan hjälpa lite..
Gjord en förkylningsdrink tidigare, men ska ta lite mer apelsinsaft och is denna gång, förra blev lite grötig ;)
2 kommentarer publicerat i Livsstil
Taggar: feber, förkyld, förkylning, förkylningsdrink, sjuk
#1 - - Anonym:

Kanske för sent men här är en riktig huskur!
2 pressade vitlöksklyftor, en lagom bit riven färsk ingefära, saften från en halv citron och en halv apelsin, honung, hett vatten (så mycket du tror att du klarar av att dricka). Rör ihop och svep!

Krya på!
/Camilla

Svar: Tack, körde huskurer både i lördags och igår och det verkar ha hjälpt, börjar vara på banan igen, så snart ska jag nog vara helt frisk :)
Reach Your Goal

#2 - - Anna Jansson:

Usch för känslan att vara förkyld och inte kunna träna. Men det går över och du är snart tillbaka på banan!

Svar: Ja fy, jag är så sällan riktigt sjuk också så är så ovan vid den här frånvaron från mitt "vanliga" liv. Som tur är verkar det ge med sig, så nu är det nog inte många dagar tills jag kan träna :)
Reach Your Goal