Mitt träningsmål 2016

Några kanske har listat ut det? Kanske anat att det är på gång och ja det är precis som ni trott. Jag har hintat lite om det och 2016 är tanken att jag knyter på mig fotbollsskorna och gör comback på fotbollsplanen. Inhoppen i höstas gav mig blodad tand och när det även kändes bra i mitt knä som krånglat en del ja då var det svårt att låta bli. Funderade hela hösten, diskuterade lite med Marko som sa att klart du ska spela, det syns att du tycker det är kul. Det var en glädje i att spela igen som jag inte har haft tidigare och om det inte finns glädje så finns det inte ork att träna och ge allt på träningarna, men nu tror jag att jag hittat tillbaka. Detta år blir jag inte bara fystränare och assisterande tränare utan även spelare. En utmaning i sig att vara spelande tränare, men det ska bli riktigt kul och vi är ju några tränare som delar på ansvaret. Träningsmålet då? Ja det blir helt enkelt att bli i min bästa fotbollsform någonsin, konditionen måste upp, precisionen förbättras och även tuffare i närkamperna behöver jag bli, blivit riktigt mesig, har ju massa mer muskler nu, så måste börja utnyttja det också. Jag har inte spelat fotboll på riktigt på två år och sista säsongen var jag så oinspirerad och riktigt rutten så den räknas knappt heller. Vi får se om det finns någon fotbollskänsla kvar eller om det bara är faga drömmar ;) 
 
Mitt helhetsmål är att vara i mitt livs bästa form vid årets slut, inte bara styrkemässigt utan även konditionsmässigt. Hittills har jag lyckats hålla det i tre år i rad, så varför inte även detta år. Viljan att utvecklas och pressa gränserna är det som håller mig allra mest motiverad. 
 
Detta inlägg skrev jag i januari, då var jag på gång, sen har jag tvekat och ångrat mig fram och tillbaka, men kom fram till att jag gör inte mig själv rättvisa om jag inte spelar. Mitt hjärta brinner för fotbollen och när spelglädjen finns där så ja då vill jag ge mig själv möjligheten, vill inte ångra mig om några år att jag inte dammade av skorna när hjärtat bankat. Jag har lagt upp min egen träning för att optimera mig som fotbollsspelare även om jag bara hoppat in på lite fotbollsträningar då och då så har intervaller, styrketräningen och övningarna anpassats utifrån att jag ska spela. Känns som en tung sten har lättat från mitt bröst nu när jag tagit tag i det hela. Så många timmar som jag grubblat, så många dagar med funderingar, men nu kör vi.
 
2 kommentarer publicerat i Träning
Taggar: 2016, fotboll, fystränare, träningsmål
#1 - - Clara:

Men vad kul! Vilket lag blir det du spelar i?

Svar: Ja det ska bli riktigt roligt :) Jag spelar i IK Sturehov :)
Reach Your Goal

#2 - - Emmi i Spanien - explorista.se:

Åhh, du satte verkligen ord på mina funderingar! Har spelat fotboll under hela min uppväxt och är sugen på att ta upp det igen... Men hur hittar man ett lag när man snart är 32? Så sugen, får se om jag kan komma igång när jag är tillbaka i Sverige sen!

Svar: Vad spännande :) Ja jag kände att det är dumt att inte göra något när fotbollshjärtat ändå vaknat till liv. Du jag vet att det finns massor av klubbar som vill ha spelare för tyvärr håller damfotbollen på att urholkas då många lägger av innan de fyller 20, så leta upp en klubb och hör av dig när du kommer tillbaka till Sverige, lovar att du kommer vara välkomnad med öppna armar! :)
Reach Your Goal