Lycka sitter inte i pengar

För några veckor sen så blev jag inbjuden av ett företag att lyssna till en presentation om vad de hade att erbjuda, de ville ha mig som återförsäljare av sina varor. Jag valde att inte bli återförsäljare av lite olika anledningar, bland annat så gillade jag inte hur det las fram för mig. En negativ sida hos mig är att jag kan fortsätta vara irriterad och inte bara släppa det, så nu tänkte jag vädra ut lite. För det första hade det inte gjorts någon ordentlig research på vem jag är och vad jag står för och bara där blev allt fel. 
 
Presentationen var inte bara för mig utan vi var några som var inbjudna och självklart blir det då allmänt. Det hela las i alla fall fram som att jag skulle kunna ligga hemma och rulla tummarna och tjäna massor av pengar om jag ville. Det var väldigt mycket fokus på att bli ekonomiskt oberoende och att det skulle få oss att må så bra och lösa alla livets problem. Det här är något som jag kan bli så irriterad på i vårt ytliga samhälle, jag kommer inte bli en lyckligare person för att jag blir rik och kan köpa vad jag vill. Ibland känns det som att vi bara köper massor av saker istället för att faktiskt uppskatta det enkla och detta trycks på jämt.
 
Ja anser att lycka inte sitter i pengar, självklart jag skulle slippa oro över ekonomi och oförutsedda händelser om jag blev ekonomiskt oberoende, det skulle vara skönt, men jag skulle inte bli lycklig. Lycka tror jag sitter i att bli älskad, känna sig älskad, älska andra och sig själv och syssla med sådant som man brinner för, pyssla, bygga, måla, baka, idrotta, hjälpa andra eller vad man nu brinner för. Min dröm är inte att ligga hemma och rulla tummarna och tjäna massor av pengar, det låter som ett otroligt tråkigt liv. Om man läst min blogg så tror jag inte det går att missa att jag vill jobba med det jag brinner för, hjälpa andra nå sina träningsmål. Hade det varit pengar som lockade mig så hade jag valt något helt annat yrke för det är otroligt svårt att få en vettig inkomst på att vara tränare. Det hade inte krävts många minuter att göra lite research på vem jag är då jag har denna blogg som visar ganska mycket av mig och vad jag står för så det hela kändes högst oprofessionellt från företaget, sen var det en hel del andra saker som bara gav mig så dålig magkänsla så jag tackade nej. 
 
Så mitt råd till dig är att istället för att fokusera på pengar och materiella ting så fokusera på dig och vad du mår bra av i själen, gör det du blir lycklig av, det du mår bra av, det kommer ge dig riktig lycka! 
0 kommentarer publicerat i Livsstil
Taggar: Kärlek, brinner för, glädje, glöd, hälsa, lycka, må bra, pengar, träningsglädje