Energigivande träning

Dag tre och sista dagen för denna gång på FTU (fystränarutbildningen) för denna gång. Idag var det lite repetition av vad vi pratat om tidigare dagar, ett kombinationsträningspass med brottaren Jimmy Samuelsson (så otroligt roligt!) och sen blev det idrottsnutrition efter lunch. Det som är allra roligast och så otroligt inspirerande är att få testa på träningsupplägg från olika idrotter, det finns så otroligt mycket att lära av varandra. Ångrar så att jag inte vågade mig på att testa många fler idrotter när jag var yngre, men så glad att jag får möjligheten att få en inblick i en hel del nu. 
 
Nu sitter jag återigen på tåget och ska försöka få lite jobb avklarat innan jag ska iväg och träna mitt underbara härliga lag. En lång dag, men det är det värt för det är så otroligt roligt allt jag gör. Lyssnade på en podd imorse och då pratades det just om att njuta även på vägen, man ska ha mål och sträva mot att utvecklas men man får inte glömma bort att faktiskt också njuta av resan. Jag försöker påminna mig om det och faktiskt luta mig tillbaka ibland och tänka på hur långt jag har kommit, så fasligt gammal är jag ju inte (23). Jag minns när jag gick på ett av mina sommarjobb och räknade timmarna tills jag slutade och hur många kronor det exakt skulle bli i lön (till och med efter skatt) bara för att motivera mig. Då bestämde jag mig för att göra allt i min makt för att få jobba med något jag älskar och brinner för och idag kan jag försörja mig på på det jag brinner för allra mest, träning, kost och hälsa! Det är en tuff bransch med hög konkurrens, men det går om man vill och vågar, varför skulle inte jag kunna lyckas? Men oj vad jag fått kämpa och jobba med mig själv för att våga ta för mig, våga synas, våga utmana mig själv.  
Härliga FTU-gänget med Jimmy i mitten! 
0 kommentarer publicerat i Träning
Taggar: FTU, Jimmy Samuelsson, brottning, fystränarutbildning, härlig träning, rolig träning, utbildning