Erika tipsar

Tänkte köra igång en ny kategori här i bloggen. Erika tipsar, där jag tipsar om något litet eller stort som jag tycker är så bra och viktigt att jag vill dela med mig. Så först ut är ett motivationsknep. 
 
Brukar du känna för att dra iväg och träna, men så kommer det plötsligt en hel massa ursäkter. Ibland kan det vara svårt att avgöra om ursäkterna är riktiga eller bara dåliga anledningar till att skippa träningen från vår lata hjärna. Då vet jag ett smart tips för att hjälpa till i avgörandet om det är vettiga bortförklaringar eller inte. Skriv ner ursäkterna till varför du inte skulle träna, om det är en usel bortförklaring så kommer det även kännas löjligt att läsa och är det en bra ursäkt så kommer det kännas när du har det nerskrivet. Om det fortfarande känns lite osäkert så skriv ner fördelar och nackdelar med att träna eller inte. Genom att skriva ner tankarna blir det svårare att komma undan med dåliga bortförklaringar. Nerskrivna ord har en tendens att väga tyngre jämfört med tankar som vi endast behåller för oss själva. Genom att skriva ner tankarna gör vi dem verkliga och därför blir det lättare att upptäcka om det är en dålig ursäkt eller inte.  
 
En kommentar publicerat i Svar på frågor/Tips
Taggar: ditt liv dina val, knep, mental utveckling, motivation, motiverande, ta kontroll, tankar, träningsblogg
#1 - - Niles:

Bra tips! Älskar listor och utan dem skulle livet vara meningslöst! Ser fram emot fler tips! Vad händer i helgen?

Svar: Ja listor kan verkligen vara toppen, kul håll utkik så kommer det fler tips inom kort :)
Reach Your Goal