Konditions tisdag

Det var ett tag sen jag gjorde ett riktigt svettigt konditionspass, så där så att det aldrig slutar droppa om en, men idag fick jag till ett sådant och ingen smärta alls i benet. Började med 30 minuter på crosstrainern, men kände mig sugen på lite intervaller och kan behöva jobba på flåset inför vårruset så jag bytte till löpbandet och provade på lite tabataintervaller. Det gick riktigt fint och sprang intervaller i 20 minuter innan jag kände att det nog var bäst att sluta, även om jag ville ösa på så kan det vara bra att stegra upp träningen och inte ösa allt direkt. Körde lite mage som avslutning och eftersvettades som en tok! Å vad härligt det är med endorfinerna efter ett konditionspass, det är lite skillnad mot styrketräningskicken, älskart verkligen! 
Nu ska jag tacka för idag, en bra sådan dag, är fortfarande riktigt glad över att alla papper är påskrivna känns så himla bra att vi ska få flytta snart, bli sambo i vår första gemensamma lägenhet. God natt hoppas ni har haft en lika bra start på veckan som mig! 
0 kommentarer publicerat i Träning
Taggar: endorfiner, flytta, kondition, konditionsträning, tabataintervaller, träning, träningsblogg, träningsglädje