Motivation för att orka träna i höstvädret

När det känns tungt att träna (ja ibland är inte jag heller på topp) så är ett bra knep som jag brukar använda mig utav att läsa lite olika texter som verkligen får en att tänka till och inse varför jag faktiskt tränar. Så några av mina favoriter tänkte jag dela med mig utav. 
  
Träna för din egen skull, det är för ditt eget välmående som du bör träna och vem förlorar på att du inte tränar? Jag drabbas ju inte om du inte tränar, men om jag inte tränar så drabbas ju inte du. Självklart, men ibland kan det vara bra att påminna sig själv om varför man tränar. 
Allt som oftast så går det väldigt bra för dem som verkligen ger sig in i något 100% och det gäller allt i livet så kom ihåg att en bra kondition eller starkare muskler kommer inte att bara dyka upp utan du måste lägga in arbetet för att få resultatet! 
 
Ja hur kommer du må om 6 månader om du tränar regelbundet, hur kommer du må om 6 månader om du inte tränar regelbundet. Är det inte skönare att om ett halvår kunna titta tillbaka och tänka "jag har verkligen varit duktig som fått till de här rutinerna" istället för "varför har jag inte tränat som jag tänkte att jag skulle göra". 
 
Ett misslyckande behöver inte vara en förlust, om du tänker efter så har du troligtvis lärt dig något nytt som kan hjälpa dig i ditt nya försök mot att lyckas. Att träna på kvällen kanske inte är din grej så du kanske ska träna på morgonen, gymträning kanske inte är din grej du kanske ska börja med en sport istället, att träna i grupp kanske inte är din grej utan du vill vara själv när du tränar eller vad var det som gjorde att du inte lyckades denna gång? se till att ta reda på det och gör ett nytt försök, du kan alltid lära dig något som du kan ta med dig i din nya resa, se möjligheter inte begränsningar!