Muffins a la Erika

Mmmm det doftar ljuvligt hemma hos mig, jag var så sugen på blåbär och banan muffins så eftersom jag inte planerat något för dagen ställde jag mig och bakade. Halvnyttiga muffins, men otroligt goda! Min stora last är kanelbullar, det kan jag inte baka utan att trycka i mig 5-6st samma dag som de är bakade, får aldrig nog! Muffins däremot det kan jag baka och ha i frysen en längre tid. Jag får inte samma begär utan kan ta en njuta och vara nöjd och det känns bättre både för mig och magen ;)
 
 
Receptet är som följande
 
50g smält smör
2dl stevia strö
2st ägg
2dl vetemjöl
1dl kokosmjöl
2 bananer 
1dl blåbär
1tsk bakpulver
1tsk vaniljsocker
1,5 dl mjölk
 
Sätt ugnen på 200 grader. Smält smöret. Vispa ihop stevia och ägg pösigt. Blanda mjölingredienserna i en bunke. Mosa bananerna. Häll i mosade bananerna och mjölken i äggvispet, blanda, därefter mjölblandningen och häll sist i det smälta smöret. När allt är vispat tar du i blåbären, rör försiktigt om med slev eller slickepott (vispa inte, då får du lila muffins, smakar säkert bra men ser inte lika gott ut). Fördela smeten på 12 st formar och ställ in i ugnen i ca 15-20 minuter. Därefter kan du njuta av smarriga muffins. Receptet skapade jag själv, hittade en grund och gjorde om på Erika vis ;)