Mina utbildningar

Eftersom jag börjar ha en hel del utbildningar inom träning och hälsa, så har jag organiserat allt i en lite tydligare lista. Jag började i kronologisk ordning för att lätt kunna följa mina val av utbildningar steg för steg. Även om detta inlägg kommer ligga postat under 2013 så uppdateras inlägget för att vara i fas med den nya kunskap som jag suger åt mig, kunskapstörstande som jag är. 
 
Gymnasieutbildning: Mediaprogrammet via Duveholmsgymnasiet
 
Utbildningar via Högskolan på Gotland (2011)
  • Ledarskap på individ- och gruppnivå (7,5hp)
 
Utbildningar via Högskolan Dalarna (2011)
  • Idrotsskador för idrottare (7,5 hp)
Utbildningar via Örebro Universitet (2011-2014)
  • Idrotten i samhället (6 hp)
  • Vetenskaplig grundkurs (5 hp)
  • Idrottsfysiologi (7,5 hp)
  • Idrottspedagogik/didaktik (6,5 hp)
  • Idrottspsykologi (5 hp)
  • Vetenskaplig metod (7,5 hp)
  •  Idrottens anatomi och biomekanik (7,5 hp)
  • Träningslära (7,5 hp)
  • Idrottsmedicin och rehabilitering (7,5 hp)
  • Socialpsykologi inriktning idrott (7,5 hp)
  • Tillämpad idrottspsykologi (7,5 hp)
  • Ledarskap och coaching inom idrotten (7,5 hp)
  • Entreprenörskap och nyföretagande (7,5 hp)
  • Åldrandet i ett tvärvetenskapligt perspektiv (7,5 hp)
  • Träning för hälsa och äldre (7,5 hp)
  • Idrottsnutrition (7,5 hp)
  • Fysisk aktivitet i sjukdomsprevention och behandling (7,5 hp)
  • Idrottsfysiologi C (7,5 hp)
  • Idrottsfysiologiska mätmetoder (7,5 hp)
  • Träningslära inriktning prestationsidrott (7,5 hp)
  • Prestationspsykologi (7,5 hp)
Utbildningar via Friskvårdsgruppen (2012)
  •  Diplomerad massör i Svensk klassisk massage
Utbildningar via SISU Idrottsutbildarna (2014/2015)
  • Certifierad Idrottens Fystänare 

    450 timmar varav 18 kursdagar (150) timmar lärarledda studier. Innehåll 150 timmar.

    40 timmar Humanbiologi (Anatomi & Rörelselära, Träningsfysiologi, Nutrition, Idrottsmedicin)

    100 timmar Träningslära (Fysisk träning, Fysiska tester, Prestationsutveckling, Träningsplanering)

    10 timmar Kommunikation (Att kommunicera, Att vara fystränare, Kursplanering)

    Certifiering - Rådgivning/Mentorskap, Teoretiskt prov, Träningsplanering, Opponering (träningsplanering).

Utbildningar via Actic Academy (2014-2015)
  • Tabatainstruktör
  • Coreinstruktör
  • ATC/Challenge instruktör
  • PT-get-go
Utbildning via Örebro Läns fotbollsförbund (2015)
  • Svenska fotbollsförbundets Tränarutbildning C-diplom
 
0 kommentarer publicerat i Om mig/Kontakt
Taggar: ATC, Actic academy, Challenge, PT get go, SISU, SISU Idrottsutbildningar, coreinstruktör, friskvårdsgruppen, högskolan dalarna, högskolan på gotland, ledarskap, tabatainstruktör, tränarprogrammet, träning och hälsa, träningslära, utbildning, utbildningar, Örebro universitet