Skalpellen åkte fram

Vilken dag, fick tid hos vårdcentralen klockan 11 idag, det blev ett ingrepp på plats där skalpellen åkte fram och blod blandat med var sprutade (bokstavligen*) det klämdes och tömdes och tillsist plåstrades det om, fick dränage och imorgon ska det plåstras om igen så ska tillbaka efter jobbet, har dock redan bytt "plåster" två gånger idag för det varar så mycket och rinner igenom :( jag fick penicillin också så nu får jag inte träna på minst 10 dagar! Super tråkigt! Men jag hoppas att denna gigantiska böld försvinner nu! Nu ska jag sova somnade sent igår och utmattad av smärta, på återseende!

*Fick åka hem och byta om innan jag åkte tillbaka till jobbet då trosorna gick att vrida ur på grund utav att det sprutade ut blod/var när snittet gjordes och varken läkaren eller sköterskan var beredd på att det skulle komma så mycket och inte hann med att torka undan.. Mina vita trosor blev rosa! Blodpöl på brittsen när jag reste mig uppe också, men det låter värre än det var, fällde inte några tårar av smärta så så farligt var det inte ;)