Att hitta tid

Nu är jag inne i slutspurten på min delkurs tillämpad idrotsspsykologi vilket innebär att det är ganska mycket att göra just nu. Det har bidragit till ett pusslande med träning, skola och färdigställande av min examinationsuppgift plus allt som hör ett hushåll till även om det är litet så städar och lagar sig maten inte av sig själv. Hur gör man då för att hinna med allt och upprätthålla motivationen till att orka träna? Det är lätt att träningen är det som ryker eftersom tid till träning ofta är svårt att hitta. För att inte falla i den fällan har jag valt att bland annat köra pass denna vecka för att verkligen se till att jag får någon träning gjord. Därmed vet jag exakt när jag ska träna och det kan vara lättare att motivera sig till något som man anmält sig till när stressen kommer krypande.
 
                                                  
Om man inte tränar på gym så kan man se till att ha någon kompis att träna med och boka in tider och dagar för när träningen ska ske, vilket gör det svårare att smita undan. För även om jag älskar att träna och känner att jag mår väldigt bra utav det så får jag också dippar där det är lite jobbigare att motivera sig själv, men det gäller som jag sagt tidigare att ha en plan för hur problem som kan uppstå ska lösas.
 
Ett vanligt uttryck som är så sant så sant och kan vara bra att ha i bakhuvudet när tiden rinner iväg är:
Tid för träning är inget som man har, det är något som man tar sig.