Kroppen säger ifrån

Min kropp är utslagen och min hjärna för den delen. Tog en annan väg till jobbet imorse och när jag körde hem funderade jag på vilken väg jag tyckte var bäst och kom fram till att jag inte kom ihåg mer än korta bitar av vägen, hur trött var jag imorse? En trafikfara både för mig och andra. Körde ac:n på fullt och sjöng med till radion för att hålla mig vaken, det känns oerhört skönt att det är sista dagen imorgon som jag behöver gå upp vid fem.



Blev ingen träning ikväll, kroppen säger helt enkelt ifrån, jag kan inte komma hem vid nio och försöka sova direkt för att orka upp imorgon. Det känns som att jag skulle kunna slockna nu och sova ända fram tills klockan ringer, ska faktiskt borsta tänderna och dra på mig pyjamas nu. Om jag somnar klockan 8 får jag 9 timmars sömn. Känns ovant att vara hemma, vad gör man en måndagskväll egentligen om man inte tränar?