Black Friday, the arch och Ikea

Nu är jag tillbaka i Columbus och är ganska pigg eftersom jag sovit lite i bilen. Så jag tänkte berätta om min helg i St.Louis, risk för långt inlägg kan jag säga så här i början. I fredags gick jag upp tidigt och använde hotellets gym, åt härlig frukost buffe och blev upplockad av Laura och Caroline för Black friday shopping. Affärerna öppnade redan vid fyra-fem på morgonen men vi var där vid elva tiden och lyckades ändå hitta bra grejer på rea :) Jag fixade julklappar och köpte även lite till mig själv. När vi trängts klart i gallerian åkte jag med hem till Laura och Caroline och var hemma hos dom ett tag innan jag blev skjutsad tillbaka till hotellet lagom till middagen. Middagen intogs i hotellresturangen av Ryans föräldrar, Ryans mormor Lulu, Ryan själv, Johanna, Elias, Nils och en vän till Sallie och av mig såklart. Det var en lång middag och jag åt St.Louis speciallten "toasted ravioli" inte alls pjåkigt och på kvällen tog jag det lugnt och tittade på film tills jag somnade.


Badrummet var inte så pjåkigt det heller :)

Sovrummet som barnen och Johanna och Ryan delade på, inte heller helt fel, Nils och Elias hade precis lekt i rummet när jag fotograferade som ni kanske ser ;)

På lördags morgonen gick jag också upp tidigt den här gången för att simma några längder i poolen, ta en avkopplande stund i bubbelbadet, bada bastu och ha en relaxmorgon. Jag älskar omklädningsrummet där fanns allt som man kan tänkas behöva i hygienväg :) Efter frukosten hämtade vi upp Lulu och åkte till the Arch, det är St.Louis monument en stor båge som man kan åka upp i. Trotts min höjdrädsla bestämde jag mig för att åka upp och se utsikten. Det blev ett heldags projekt då köerna och väntan var oändlig. Tillsist fick vi åka upp i en hissliknande sak, åtta vagnar med plats för fem personer som ringlade sig sicksack upp till toppen. Det var otäckt då vi såg rakt ner till botten av byggnaden. Tillsist så var vi framme efter en klastrufobisk upplevelse och fick trängas med en massa annat folk högst uppe i the arch. Det var en otrolig utsikt och vädret var fint så vi såg långt både över St.Louis och över Mississippi floden. Det svajade lite däruppe när vindarna fick tag i byggnaden och det var lite otäckt att känna hur det rörde sig, men hissfärden var värst.
The arch! En ganska imponerande byggnad :)

Jag högst upp i bågen och lite utsiktsbilder.


På lördag kvällen gjorde jag inte så mycket packade mina grejer åt middag och njöt av hotellvistelsen. Det var en väldigt rolig långhelg i St.Louis, alla har varit så snälla och trevliga mot mig och jag är verkligen så tacksam att jag fått träffa alla dessa härliga människor :) Laura hade köpt mig en St.Louis t-shirt som jag fick idag vid frukosten som ett minne av min vistelse :) Alla är verkligen super snälla och vänliga och tar emot mig med öppna armar och vill visa mig saker och ge mig minnen för livet, det är så kul :)

Idag blev det en 8 timmar lång bilresa tillbaka till Columbus plus ett två timmars stopp på Ikea i Cincinnati för att äta middag och köpa en matsstol åt Nils och lite pepparkakor, choklad, glögg och julmust bland annat :) Hade helt missat att det redan är första advent, här firas ju inte advent så det är ju lite svårt att hålla koll på, plus att jag mestadels varit på resande fot dom senaste två veckorna gör att min tidsuppfattning är borta :)

Dags att sova klockan är snart elva och imorgon är det tillbaka till verkligheten som gäller.