Snötunnlar

Igår kväll gick jag och Marko ut i snön och hjälpte Sanna med hennes snötunnel
som hon och några kompisar påbörjat i en av dem riktigt höga plogvallarna vi
har här på gatan. Marko lessnade efter en timme ute i -17 grader, men jag och
Sanna hade så kul och fick vibbar från Ånäset tiden och alla dessa snögrottor som
man byggde så vi var kvar ett tag till. Om det inte vore för att det är så jäkla
många minusgrader idag så skulle jag nog tagit mig ut och fortsatt bygga ;)

Gick upp vid sex tiden för att skjutsa Marko som inte har sportlov till tåget, eller
nej det var ersättningsbussar och inga tåg idag. Sen så var det ju hockey på tv
så tittade på det när jag kom hem och har varit igång sen dess. Känner att lunch
vore gott och en dusch vore inte heller fel.

Ska nog tända ljus och läsa lite idag, mysa lite när kylan är så påtaglig, var -24
när jag gick upp, men det är ju några timmar sedan så har ingen koll om det
fortfarande är liknande, men anar att det håller i sig.

Ha en fin dag i kylan mina vänner ! :)


#1 - - sara:

Dessa snötunnlar! Vi får ta och styra upp några snötunnlar nästa gång vi "get together" ;)