Orkar inte

Torsdag och skola.. hmm
Jag är så trött på allt och alla. Jag hatar att jag ska behöva
känna mig så här deppig. Jag försöker vara glad och inte
gnälla på allt, men det går inte det är som att jag är fast i ett
mörker och inte kan hitta ut för det finns inget ljus. Dessa dagar
suger jag önskar jag kunde känna lycka och vara glad var eviga dag.

Men det är svårt när människors största problem verkar vara
vilka kläder de ska ha på sig och hur de ska bete sig om de
ska skratta lr inte om de ska ha si lr så mkt smink. Ska jag börja
sola lr är jag tillräckligt brun, har jag pengar till det. Så töntiga problem
vi har större problem runt om i världen, men ingen verkar bry sig. Varför
är ni så egoistiska och självberoende? Jag menar inte att man inte
får sminka sig lr köpa nya kläder, men man behöver inte överdriva.
Jag skulle inte vilja att en kille bara vill börja snacka med mig pga
mitt utseende, det är så ytligt, jag vill ha en kille som gillar mig som
person. Utseendet och insidan har ju inte speciellt mkt gemensamt.

En tanke som slog mig är att tänk om alla dessa kändisar som är
mångmiljonärer skulle sattsa sina pengar på fattigdomen i afrika
lr miljöproblemen på jorden lr liknande. De kan inte göra allt men
tänk så mkt pengar de sätter på kläder, bilar, smink, fester m,m
istället för att rädda vår framtid våra barns, barnbarns och barnbaranbarns
framtid visst vi kanske klarar oss utan problem men de då? Ska
de behöva lida pga oss?

usch orkar inte tänka mer på detta blir bara mer deppig :/

Hare bra/ Erika *